Implementasi Augmented Reality Sebagai Media Promosi dan Visualisasi Bangunan Rumah
Keywords:
Selected:augmented reality, promotion, visualizationAbstract
Augmented reality in advertising and visualization of residential buildings to facilitate the provision of information and the presentation of information to consumers and potential consumers in residential areas for the bidding and presentation process, using fewer paper brochures and reducing the waste of paper and energy required to disseminate information there. This new technology will certainly increase the attractiveness and improve the efficiency of information transfer. This augmented reality application is a technology that allows objects or information to be displayed in 3D and viewed from a perspective that is very similar to the shape of the original object. The method used to create this application is (research and development). The steps include analyzing the potential and problems through preliminary research through desk study of field research, data collection through observation, and data collection through researchReferences
P. Bagus Dan A. A. Putra, “Implementasi Augmented Reality Pada Media Promosi Penjualan Rumah”, Doi: 10.47111/Jti.
S. Rayhan, H. Amnur, Dan T. Gusman, “3d Virtual Tour Rumah Gadang Istana Pagaruyuang Menggunakan Unreal Engine 4 Berbasis Desktop,” 2021. [Daring]. Tersedia Pada: Http://Jurnal-Itsi.Org
A. Utami, S. 1, Dan A. N. Sunrawali, “Digital Marketing Dalam Pengembangan Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah,” Online) Kinerja J. Ekon. Dan Manaj., Vol. 19, No. 1, Hal. 170, 2022, Doi: 10.29264/Jkin.V19i1.10207.
J. Pratama Dan S. Kom, “Perancangan Augmented Reality Dalam Media Pembelajaran Sistem Anatomi Tumbuhan Sekolah Dasar Berbasis Android,” J. Inf. Syst. Technol., Vol. 02, No. 03, Hal. 38–49, 2021.
A. Setiawan, H. Hamdani, Dan E. Yulianto, “Aplikasi Media Promosi Penjualan Rumah Berbasis Augmented Reality.”
Y. Fernando, I. Ahmad, A. Azmi, Dan I. Borman, “Penerapan Teknologi Augmented Reality Katalog Perumahan Sebagai Media Pemasaran Pada Pt. San Esha Arthamas,” 2021.
L. R. Rusliyawati, A. Wantoro, Dan A. Nurmansyah, “Penerapan Augmented Reality (Ar) Dengan Kombinasi Teknik Marker Untuk Visualisasi Model Rumah Pada Perum Pramuka Garden Residence,” J. Teknoinfo, Vol. 14, No. 2, Hal. 95, Jul 2020, Doi: 10.33365/Jti.V14i2.654.
L. Pratiwi, U. Muhammadiyah, Dan H. Jakarta, “Membangun Sinergitas Dalam Penguatan Pendidikan Karakter Pada Era Ir 4.0,” Univ. Muhammadiyah Jakarta, 2018.
H. Guruh Gian Pratama, H. Sastypratiwi, A. Srimurdianti Sukamto, J. H. Nawawi, Dan K. Barat, “Aplikasi Augmented Reality Sebagai Media Promosi Properti Perumahan Dengan Penyesuaian Warna Pada Model Bangunan,” 2022.
F. Hari Dan O. D. Hendrati, “Pemanfaatan Augmented Reality Untuk Pengenalan Landmark Pariwisata Kota Surakarta,” J. Teknoinfo, Vol. 12, No. 1, Hal. 7, 2018.
Saputri V.S Dan Hasan L.F, “Pemahaman Intelektual Siswa Terhadap Wacan Bocah Si Jlitheng Karya Impian Nopitasari (Kajian Resepsi Sastra),” Job (Jurnal Online Baradha), Vol. 17, No. 3, Hal. 1086-1106, Jul 2021.
R. Yanti Dan S. Harti, “Hubungan Antara Keterampilan Membaca Teks Laporan Hasil Observasi Dan Keterampilan Membaca Teks Prosedur,” J. Pembahas Pembelajaran Bhs. Dan Sastra, Vol. 1, No. 5, 2022, Doi: 10.55909/Jpbs.V1i5.149.
P. E. Eldayanti, “Implementasi Augmented Reality Pengenalan Tokoh Pahlawan Dan Tarian Pada Uang Kertas Rupiah,” Vol. 9, No. 2, 2024
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Husen Prabowo, Anna Dina Kalifia, Saucha Diwandari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.