Penerapan Algoritma Bayes Terhadap Pengguna Sosial Media yang Ketergantungan

Authors

  • Zekson Arizona Matondang Universitas Katolik Santo Thomas
  • Doni El Rezel Purba Universitas Katolik Santo Thomas

DOI:

https://doi.org/10.54367/jtiust.v6i2.1590

Keywords:

Algorithm Application, Bayes, Social Media

Abstract

The Bayes method is a method for generating parameter estimates by combining information from the sample and other previously available information. The Bayes approach to statistical estimation methods combines the information contained in the sample with other previously available information. The Bayesian technique uses the initial distribution together with the evidence contained by the sample to calculate the posterior distribution for the parameter . Conclusions regarding the next parameter are based on the posterior distribution and the parameters in this sample are social media dependent parameters

References

Pengaruh Media Sosial terhadap Perubahan social Masyarakat di Indonesia “https://journal.unita.ac.id/index.php/publiciana/article/view/79

Dampak negative http://debbymarliani.blogspot.com/2013/10/pengaruh-jejaring-sosial-terhadap-para.html

Azhar Susanto, 2004 : 51 Sistem Informasi Manajemen Konsep dan Pengembangannya

Syfaun Nafisah, 2003 : 2 Konsep Dasar Perancangan Aplikasi

Jogianto, 1993 : 1 Suatu Jaringan Kerja Dari Prosedur yang Saling Berhubungan

Gordon. B. Davis, Sistem Adalah Kumpulan Dari Elemen yang Berinteraksi

F. Ilmu, K. Universitas, M. Metro, M. Timur, K. Metro, and D. Sehat, “Perancangan Aplikasi Pengolahan Data Dana Sehat,” vol. 01, no. 01.

Kreatif Industri nusantara, 2020 Sistem Perbandigan Algoritma K-Means dan Naïve Bayes Untuk Memprediksi Prioritas Pembayaran Tagihan Rumah Sakit berdasarkan Kepentingan.

Downloads

Published

2021-12-25

Issue

Section

Artikel